Sondajul de opinie MISI 2010
În lunile aprilie-mai 2010, la Universitatea Danubius din Galați a fost organizat un sondaj de opinie a cadrelor didactice și studenților cu privire la utilizarea în activitatea lor a tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC) în general și a platformei Danubius Online.
Sondajul s-a desfășurat în cadrul acțiunii MISI 2010 (Sakai Multi-Institutional Survey Initiative) la care au participat 28 de universități din întreaga lume care utilizează Sakai (http://confluence.sakaiproject.org/display/UDAT/2010+MISI)
La universitatea Danubius din Galați au răspuns la sondaj 24 cadre didactice și 177 studenți. În cele ce urmează, sunt prezentate statistic răspunsurile obținute la întrebările puse.
Cadre
didactice |
|
Studenți |
|
|
|
Cadre
didactice |
|
Studenți |
|
|
|
Cadre
didactice |
|
Studenți |
|
|
|
După gradul didactic |
După vechimea în învățământul superior |
|
|
Cadre
didactice |
|
Studenți |
|
|
|
Prima parte a sondajului a conținut întrebări referitoare la opinia participanților cu privire la necesitatea și oportunitatea utilizării în învățământul universitar a tehnologiei informației în general (nu numai pe portalul Danubius Online).
Produsul software sau
echipamentul |
Cadre
didactice |
Studenți |
||||||||||
AT |
A |
N |
D |
DT |
NU |
AT |
A |
N |
D |
DT |
NU |
|
Instrumente de creare și
publicare a blogurilor (de ex. Blogger) |
6 |
7 |
2 |
1 |
0 |
8 |
20 |
83 |
25 |
1 |
0 |
48 |
Instrumente de colaborare online prin
partajare de documente (de ex. Google Docs) |
10 |
10 |
3 |
0 |
0 |
1 |
42 |
89 |
18 |
1 |
0 |
27 |
Calendare de grup online (de ex.
Google Calendar) |
7 |
9 |
3 |
1 |
0 |
4 |
33 |
92 |
17 |
2 |
0 |
33 |
Echipamente informatice care se
țin în mână (de ex. Palm Pilot sau Blackberry) |
6 |
6 |
2 |
2 |
0 |
8 |
31 |
57 |
15 |
4 |
1 |
69 |
Sisteme de mesagerie instant (de ex.
Yahoo Messenger) |
13 |
8 |
1 |
1 |
0 |
1 |
86 |
81 |
4 |
2 |
1 |
3 |
Sisteme online de management al
învățării (de ex. Danubius Online) |
14 |
6 |
1 |
0 |
0 |
3 |
92 |
74 |
6 |
0 |
0 |
5 |
Utilizarea pentru activitățile
din universitate a site-ului de web personal |
7 |
6 |
3 |
1 |
0 |
7 |
44 |
92 |
15 |
2 |
0 |
24 |
Utilizarea de teste sau examinări
online |
10 |
6 |
3 |
2 |
0 |
3 |
60 |
86 |
12 |
7 |
2 |
10 |
Tehnici media online (de ex.
Înregistrări audio/video transmise prin internet) |
6 |
9 |
3 |
2 |
0 |
4 |
59 |
86 |
13 |
8 |
2 |
9 |
Sisteme de sondaje de opinie online
(de ex. Survey Monkey) |
6 |
8 |
4 |
0 |
0 |
6 |
30 |
86 |
29 |
2 |
1 |
29 |
Sisteme de prevenire a plagiatului (de
ex. Ephorus) |
16 |
5 |
0 |
0 |
0 |
3 |
38 |
63 |
31 |
10 |
2 |
33 |
Legături RSS (canale de știri
prin Internet) |
7 |
9 |
3 |
0 |
0 |
5 |
56 |
93 |
13 |
1 |
0 |
14 |
Mesaje SMS (mesaje text prin telefonul
mobil) |
6 |
4 |
8 |
3 |
2 |
1 |
60 |
78 |
25 |
7 |
4 |
3 |
Site-uri web pentru rețele de
socializare (de ex. Facebook) |
5 |
6 |
6 |
3 |
1 |
3 |
48 |
71 |
32 |
6 |
6 |
14 |
Sisteme electronice de colectare a răspunsului
studenților la curs sau seminar (de ex. Student Clicker) |
5 |
6 |
2 |
2 |
0 |
9 |
30 |
81 |
33 |
7 |
0 |
26 |
Sisteme de teleconferință bazate
pe web (de ex. Elluminate) |
6 |
7 |
4 |
2 |
0 |
6 |
27 |
72 |
35 |
3 |
2 |
38 |
Server de stocare a fișierelor
bazat pe web |
8 |
8 |
3 |
0 |
1 |
4 |
38 |
91 |
25 |
2 |
0 |
21 |
AT – Acort total; A –
Acord; N – Neutru; D – Dezacord; DT – Dezacord total; NU – Nu am utilizat |
Mediile ponderate ale răspunsurilor din tabela de mai sus sunt reprezentate în diagrama următoare, în care nivelul 1 înseamnă Dezacord total, iar nivelul 5 – Acord total.
Obiectivul |
AT |
A |
N |
D |
DT |
AT |
A |
N |
D |
DT |
Îmbunătățirea modului în care
cadrele didactice își desfășoară activitatea cu studenții
(predarea cursurilor, seminarizare etc) |
14 |
9 |
1 |
0 |
0 |
55 |
98 |
21 |
3 |
0 |
Îmbunătățirea modului în care
studenții își însușesc disciplina de studii predată |
12 |
7 |
3 |
2 |
0 |
46 |
110 |
16 |
2 |
2 |
Economisirea timpului meu
(creșterea eficienței mele în activitate) |
8 |
8 |
6 |
2 |
0 |
71 |
91 |
13 |
2 |
0 |
Posibilitatea accesării documentelor
și altor materiale didactice și de cercetare oricând și de
oriunde |
16 |
5 |
2 |
0 |
1 |
99 |
71 |
7 |
0 |
0 |
Posibilitatea de a-mi administra mai
bine activitatea (planificare, distribuirea timpului etc) |
10 |
8 |
4 |
1 |
1 |
67 |
93 |
17 |
0 |
0 |
Îmbunătățirea modului în care
studenții comunică cu cadrele didactice |
9 |
12 |
2 |
1 |
0 |
75 |
85 |
16 |
1 |
0 |
Îmbunătățirea modului în care
cadrele didactice pot comunica cu studenții lor |
11 |
11 |
1 |
1 |
0 |
72 |
88 |
14 |
3 |
0 |
Îmbunătățirea modului în care
studenții pot comunica între ei |
9 |
13 |
2 |
0 |
0 |
80 |
79 |
16 |
2 |
0 |
AT – Acord total; A – Acord; N –
Neutru; D – Dezacord; DT – Dezacord total |
Mediile ponderate ale răspunsurilor din tabela de mai sus sunt reprezentate în diagrama următoare, în care nivelul 1 înseamnă Dezacord total, iar nivelul 5 – Acord total.
La această întrebare, fiecare participant la sondaj a fost solicitat să aleagă dintre beneficiile utilizării tehnologiei informației unul singur, pe care îl consideră de cea mai mare importanță în activitatea sa din universitate
Cadre
didactice |
|
Studenți |
|
|
|
Cadrelor didactice li s-a pus întrebarea „Ce nivel de tehnologie a informației utilizați în activitățile dvs. din universitate”, iar studenților li s-a pus întrebarea „Ce nivel de tehnologie a informației ați prefera să fie utilizat în activitățile cu studenții din universitate”.
Cadre
didactice |
|
Studenți |
|
|
|
Cadrelor didactice li s-a pus întrebarea „Cât de frecvent studenții dvs. aduc laptopul (sau alt echipament de conectare la web) în sala de curs sau seminar”. Studenților li s-a pus întrebarea „Cât de frecvent dumneavoastră aduceți laptopul (sau alt echipament de conectare la web) în sala de curs sau seminar”.
Cadre
didactice |
|
Studenți |
|
|
|
OCW (Open CourseWare) este o tehnologie care permite cadrelor didactice să publice materialele lor (programa analitică a disciplinei, notele de curs, problemele propuse etc) pe un site web care este liber accesibil pe web pentru oricine.
Cadrelor didactice și studenților li s-a pus următoarea întrebare: „Crearea unui site OCW al Universității Danubius ar putea permite, în principiu, să se disemineze către comunitatea învățământului universitar din întreaga lume cunoștințele și resursele educaționale și de cercetare științifică. Materialele menționate ar fi publicate sub licență de drept de autor de tip Creative Commons. Vă rugăm să vă exprimați acordul sau dezacordul în legătură cu afirmațiile de mai jos”.
Întrebările au fost diferite pentru cadre didactice și studenți, deci răspunsurile vor fi prezentate separat.
Cadre didactice.
Studenți
Întrebare: „Cât de frecvent vă vizitați site-urile dumneavoastră de curs de pe portalul Danubius Online în acest semestru? (Dacă aveți mai multe, alegeți o valoare tipică)”
Platforma Danubius Online este valoroasă pentru că îmi
oferă posibilitatea ca la cursurile mele să distribui studenților
materiale prin ...
Posibilitatea oferită |
AT |
A |
N |
D |
DT |
Publicarea pe site a unui syllabus |
10 |
9 |
5 |
0 |
0 |
Publicarea pe site a unei descrieri
publice a cursului (care poate fi văzută de oricine pe Internet) |
8 |
8 |
6 |
1 |
1 |
Punerea pe site a înregistrărilor
audio sau video ale lecțiilor |
5 |
8 |
7 |
4 |
0 |
Punerea pe site a unor materiale
multimedia (altele decât înregistrări audio sau video ale lecțiilor, de
exemplu: animații, filme de scurtă durată cu caracter
științific sau profesional, simularea unor procese, produse
interactive, etc.) |
9 |
10 |
4 |
1 |
0 |
Publicarea pe site a lecțiilor
sau notelor de curs înainte de a ține lecția
respectivă în fața studenților |
8 |
8 |
6 |
1 |
1 |
Publicarea pe site a lecției sau
notelor de curs după ce lecția respectivă a fost
ținută în fața studenților |
8 |
6 |
7 |
2 |
1 |
Publicarea pe site a unor lecturi
online și a altor materiale de curs suplimentare |
8 |
11 |
4 |
0 |
1 |
Publicarea pe site a unor
informații cu privire la manuale, note de curs, cărți și alte
materiale recomandate studenților |
11 |
10 |
3 |
0 |
0 |
Oferirea unui punct de acces unic
către toate materialele online necesare studenților la cursul meu |
7 |
13 |
4 |
0 |
0 |
Publicarea pe site a notelor sau
punctajelor obținute de studenți la lucrările (temele) efectuate,
la testele susținute pe parcurs și/sau la examenele finale |
12 |
6 |
5 |
1 |
0 |
Publicarea pe site a unor modele de
întrebări sau exemple de teste în scop de instruire |
10 |
8 |
5 |
1 |
0 |
AT – Acord total; A – Acord; N –
Neutru; D – Dezacord; DT – Dezacord total |
Pentru mine, platforma Danubius Online este valoroasă
în măsura în care îmi oferă posibilitatea să ...
Posibilitatea oferită |
AT |
A |
N |
D |
DT |
Am acces pe site la Syllabus (care
conține indicații privind ce trebuie să fac pentru a promova
disciplina respectivă) |
69 |
74 |
29 |
4 |
1 |
Am acces pe site la descrierea publică
a conținutului cursului |
63 |
92 |
16 |
3 |
3 |
Am acces pe site la înregistrările
audio sau video ale lecțiilor |
46 |
80 |
31 |
12 |
8 |
Am acces pe site la materiale
multimedia (altele decât înregistrări audio sau video ale lecțiilor, de
exemplu: animații, filme de scurtă durată cu caracter
științific sau profesional, simularea unor procese, produse
interactive, etc.). |
38 |
88 |
31 |
14 |
6 |
Am acces pe site la conținutul
lecțiilor înainte de a se ține lecția respectivă
de către profesor în fața studenților |
39 |
84 |
31 |
16 |
7 |
Am acces pe site la conținutul
lecțiilor după ce lecția respectivă a fost
ținută de profesor în fața studenților |
41 |
84 |
33 |
15 |
4 |
Am acces pe site la lecturi online
și la alte materiale de curs suplimentare |
40 |
85 |
37 |
11 |
4 |
Am acces pe site la informații cu
privire la manuale, note de curs, cărți și alte materiale
recomandate studenților |
51 |
92 |
22 |
8 |
4 |
Mi se oferă unu punct de acces unic
către toate materialele online care din diferite surse, care îmi sunt
necesare pentru studiu |
39 |
98 |
24 |
12 |
4 |
Am acces pe site la notele sau
punctajele obținute de mine la lucrările (temele) efectuate, la testele
susținute pe parcurs și/sau la examenele finale |
88 |
78 |
9 |
2 |
0 |
Am acces pe site la unele modele de
întrebări sau exemple de teste în scop de instruire |
64 |
84 |
16 |
11 |
2 |
AT – Acord total; A – Acord; N –
Neutru; D – Dezacord; DT – Dezacord total |
Mediile ponderate ale răspunsurilor din tabelele de mai sus sunt reprezentate în diagrama următoare, în care nivelul 1 înseamnă Dezacord total, iar nivelul 5 – Acord total.
În ce privește realizarea interacțiunii
dintre mine și studenți, platforma Danubius Online este valoroasă
pentru că permite ...
Posibilitatea oferită |
AT |
A |
N |
D |
DT |
NU |
Realizarea și utilizarea unui
calendar pentru programarea activităților |
10 |
8 |
3 |
0 |
0 |
3 |
Transmiterea de anunțuri către
studenți și comunicarea cu ei prin mesaje |
10 |
8 |
2 |
1 |
0 |
3 |
Susținerea online de către
studenți a unor teste și examene, pentru acordarea de note |
9 |
5 |
4 |
1 |
0 |
5 |
Posibilitatea să restitui
studenților lucrarea (tema) trimisă de aceștia, cu corecturile,
observațiile și comentariile mele |
8 |
6 |
6 |
0 |
0 |
4 |
Posibilitatea de a structura și
eșalona activitățile desfășurate de studenți |
7 |
9 |
3 |
0 |
0 |
5 |
Posibilitatea de a acorda
studenților ore de consultații online |
8 |
6 |
5 |
2 |
0 |
3 |
Posibilitatea de a crea ad-hoc grupuri
sau echipe de studenți pentru realizarea unor anumite activități |
8 |
8 |
3 |
1 |
0 |
4 |
Monitorizarea sau urmărirea
progreselor studenților și/sau a modului în care aceștia
își îndeplinesc angajamentele |
8 |
9 |
3 |
1 |
0 |
3 |
Posibilitatea de a crea suportul
pentru învățământul la distanță |
10 |
9 |
2 |
0 |
0 |
3 |
AT – Acord total; A – Acord; N –
Neutru; D – Dezacord; DT – Dezacord total; NU – Nu am utilizat |
În ce privește realizarea interacțiunii dintre mine și profesori, platforma Danubius Online este valoroasă pentru că permite ...
Posibilitatea oferită |
AT |
A |
N |
D |
DT |
NU |
Să văd ce conține calendarul
pentru programarea activităților |
65 |
87 |
9 |
1 |
0 |
15 |
Să primesc mesaje sau anunțuri de
la profesori |
101 |
64 |
5 |
1 |
0 |
6 |
Să susțin online teste și
examene, la care primesc note |
78 |
62 |
11 |
8 |
4 |
14 |
Să transmit profesorului lucrarea
(tema) efectuată de mine, pe care el să mi-o restituie cu corecturile,
observațiile și comentariile lui |
98 |
65 |
4 |
1 |
0 |
9 |
Să primesc indicații privind
structura și eșalonarea activităților desfășurate la
fiecare curs |
79 |
79 |
7 |
2 |
0 |
10 |
Să particip la orele de
consultații online acordate de profesor |
57 |
75 |
19 |
5 |
1 |
20 |
Să fac parte din grupuri sau echipe de
studenți constituite pentru realizarea unor anumite activități |
41 |
80 |
25 |
8 |
0 |
23 |
Să fiu monitorizat sau urmărit de
către profesor în ce privește progresele mele și/sau modul în care
îmi îndeplinesc angajamentele |
43 |
80 |
32 |
8 |
3 |
11 |
Să am suport pentru învățământul
la distanță |
89 |
58 |
15 |
1 |
1 |
13 |
AT – Acord total; A – Acord; N –
Neutru; D – Dezacord; DT – Dezacord total; NU – Nu am utilizat |
Mediile ponderate ale răspunsurilor din tabelele de mai sus sunt reprezentate în diagrama următoare, în care nivelul 1 înseamnă Dezacord total, iar nivelul 5 – Acord total.
În ce privește modul în care studenții îmi
pot transmite lucrări (teme, referate, disertații etc), întrebări și
informații referitoare la cursurile mele, platforma Danubius Online este
valoroasă deoarece ...
Posibilitatea oferită |
AT |
A |
N |
D |
DT |
NU |
Pot să cer studenților să-mi
transmită întrebări înainte de lecție |
8 |
6 |
4 |
2 |
1 |
3 |
Pot cere studenților să-mi
transmită întrebări în timpul lecției |
5 |
7 |
6 |
1 |
0 |
5 |
Pot cere studenților să-mi
transmită întrebări după lecție |
8 |
8 |
2 |
1 |
0 |
5 |
Pot cere studenților să citească
și/sau să comenteze lucrările întocmite de colegii lor pentru cursul meu |
9 |
7 |
3 |
0 |
0 |
5 |
Pot cere studenților să genereze
(întocmească) materiale instrucționale pe care să le utilizeze în comun
cu ceilalți studenți |
9 |
7 |
3 |
0 |
1 |
4 |
Pot cere studenților să lucreze
împreună pentru a realiza o sarcină sau o temă |
9 |
10 |
2 |
0 |
0 |
3 |
Pot cere studenților să își
facă temele (lucrările cerute) online |
9 |
9 |
2 |
1 |
0 |
3 |
Pot cere studenților să acceseze
resurse din biblioteci sau ajutor pentru cercetare |
11 |
8 |
2 |
0 |
0 |
3 |
Pot cere de la studenți feedback
la cursul sau lecțiile mele (le pot cere opiniile lor despre acestea) |
9 |
9 |
2 |
0 |
0 |
4 |
Pot cere studenților să pună pe
site selecțiuni din lucrările lor pentru a fi evaluate |
10 |
6 |
4 |
1 |
0 |
3 |
Pot cere studenților să transmită
și altor studenți selecțiuni (părți) din lucrările lor |
9 |
5 |
5 |
1 |
1 |
3 |
AT – Acord total; A – Acord; N –
Neutru; D – Dezacord; DT – Dezacord total; NU – Nu am utilizat |
În ce privește modul în care studenții pot
pot transmite profesorilor lucrări (teme, referate, disertații etc),
întrebări și informații referitoare la cursurile acestora, platforma
Danubius Online este valoroasă deoarece ...
Posibilitatea oferită |
AT |
A |
N |
D |
DT |
NU |
Studenții pot să transmită
profesorului întrebări înainte de lecție |
59 |
83 |
19 |
3 |
0 |
13 |
Studenții pot să transmită
profesorului întrebări în timpul lecției |
52 |
79 |
18 |
4 |
1 |
23 |
Studenții pot să transmită
profesorului întrebări după lecție |
70 |
79 |
10 |
2 |
0 |
16 |
Pot să citeasc și/sau să comentez
lucrările întocmite de colegii mei |
33 |
57 |
46 |
12 |
3 |
26 |
Pot să întocmeasc materiale legate de
curs, pe care să le transmit și altor colegi |
47 |
83 |
27 |
4 |
1 |
15 |
Pot să lucrez în colaborare cu
alți colegi, pentru a realiza împreună o anumită sarcină sau temă |
60 |
87 |
9 |
4 |
1 |
16 |
Pot să îmi fac temele (lucrările
cerute) online |
73 |
77 |
11 |
1 |
3 |
12 |
Pot să accesez resurse din biblioteci
sau să obțin ajutor pentru cercetare |
68 |
68 |
10 |
1 |
2 |
28 |
Pot transmite profesorului părerile
mele cu privire la cursul lui (feedback) |
59 |
66 |
23 |
2 |
2 |
25 |
Pot să pun pe site selecțiuni din
lucrările mele pentru a fi evaluate |
54 |
72 |
20 |
3 |
1 |
27 |
Pot să transmit și altor
studenți selecțiuni (părți) din lucrările mele |
34 |
71 |
33 |
12 |
1 |
26 |
AT – Acord total; A – Acord; N –
Neutru; D – Dezacord; DT – Dezacord total; NU – Nu am utilizat |
Mediile ponderate ale răspunsurilor din tabelele de mai sus sunt reprezentate în diagrama următoare, în care nivelul 1 înseamnă Dezacord total, iar nivelul 5 – Acord total.
Cadrele didactice și studenții și-au exprimat opinia privind cât de valoroase sunt diferite unelte care pot fi utilizate pe site-urile de curs de pe portalul Danubius Online. S-a folosit scara următoare: 1 – dezacord total, 2 – dezacord, 3 – neutru, 4 – acord, 5 - acord total. Diagrama următoare exprimă valorile medii ale răspunsurilor primite.
Cadrele didactice și studenții și-au exprimat opiniile privind utilizarea site-urilor de proiect pe portalul Danubius Online pentru diferite obiective. Urmează răspunsurile primite, prezentate statistic.
Utilizarea site-urilor de proiect pe portalul Danubius Online este
valoroasă pentru:
Scopul utilizării |
AT |
A |
N |
D |
DT |
NU |
Elaborarea în colaborare a unor texte
de specialitate (de exemplu scrierea de articole științifice,
elaborarea de capitole de carte etc.) |
7 |
9 |
2 |
1 |
0 |
5 |
Activități administrative (de
exemplu participarea la comisii, informații departamentale etc.) |
6 |
11 |
1 |
0 |
0 |
6 |
Activități de cercetare (de
exemplu participarea la proiecte de cercetare finanțate sau la elaborare
de propuneri de proiecte) |
8 |
10 |
0 |
1 |
0 |
5 |
Administrarea unor evenimente speciale
(de exemplu conferințe, lecții ținute de invitați etc.) |
5 |
10 |
2 |
0 |
0 |
7 |
Activități care nu au caracter
academic (de exemplu cluburi, echipe, asociații etc) |
3 |
8 |
5 |
2 |
0 |
6 |
Activități de uz personal (de
exemplu backup de fișiere etc.) |
3 |
7 |
4 |
0 |
2 |
8 |
Proiecte de cercetare inițiate de
studenți |
4 |
9 |
2 |
0 |
0 |
9 |
Proiecte executate de grupuri de
studenți (de exemplu proiecte pe grupuri cerute la curs) |
4 |
11 |
2 |
0 |
0 |
7 |
Grupuri de studiu (de exemplu pentru
pregătirea examenelor, grupuri de lectură, exerciții pentru dezvoltarea
abilităților etc.) |
4 |
12 |
1 |
0 |
0 |
7 |
Coordonarea activităților
didactice (de exemplu site destinat coordonării cadrelor didactice care
lucrează la o anumită specializare) |
5 |
11 |
1 |
1 |
0 |
6 |
Pregătire profesională (de exemplu
pregătirea lucrărilor de laborator, perfecționarea personalului didactic
auxiliar sau nedidactic etc.) |
4 |
11 |
3 |
0 |
0 |
6 |
AT – Acord total; A – Acord; N –
Neutru; D – Dezacord; DT – Dezacord total; NU – Nu am utilizat |
Utilizarea site-urilor de proiect pe portalul Danubius Online este
valoroasă pentru:
Scopul utilizării |
AT |
A |
N |
D |
DT |
NU |
Elaborarea în colaborare a unor texte
de specialitate (de exemplu scrierea de articole științifice,
elaborarea de capitole de carte etc.) |
35 |
81 |
30 |
4 |
1 |
26 |
Activități administrative (de
exemplu participarea la comisii, informații departamentale etc.) |
27 |
70 |
36 |
7 |
1 |
36 |
Activități de cercetare (de
exemplu participarea la proiecte de cercetare finanțate sau la elaborare
de propuneri de proiecte) |
35 |
77 |
27 |
3 |
1 |
34 |
Administrarea unor evenimente speciale
(de exemplu conferințe, lecții ținute de invitați etc.) |
28 |
82 |
26 |
5 |
3 |
33 |
Activități care nu au caracter academic
(de exemplu cluburi, echipe, asociații etc) |
27 |
81 |
31 |
7 |
4 |
27 |
Activități de uz personal (de
exemplu backup de fișiere etc.) |
21 |
83 |
37 |
5 |
1 |
30 |
Proiecte de cercetare inițiate de
studenți |
30 |
88 |
27 |
2 |
3 |
27 |
Proiecte executate de grupuri de
studenți (de exemplu proiecte pe grupuri cerute la curs) |
37 |
93 |
22 |
2 |
1 |
22 |
Grupuri de studiu (de exemplu pentru
pregătirea examenelor, grupuri de lectură, exerciții pentru dezvoltarea
abilităților etc.) |
38 |
92 |
21 |
3 |
0 |
23 |
Coordonarea activităților
didactice (de exemplu site destinat coordonării cadrelor didactice care
lucrează la o anumită specializare) |
39 |
101 |
17 |
2 |
1 |
17 |
Pregătire profesională (de exemplu
pregătirea lucrărilor de laborator, perfecționarea personalului didactic
auxiliar sau nedidactic etc.) |
35 |
97 |
25 |
2 |
0 |
18 |
AT – Acord total; A – Acord; N –
Neutru; D – Dezacord; DT – Dezacord total; NU – Nu am utilizat |
Mediile ponderate ale răspunsurilor din tabelele de mai sus sunt reprezentate în diagrama următoare, în care nivelul 1 înseamnă Dezacord total, iar nivelul 5 – Acord total.